Udostępnij wpis
Wybierz województwo
Wtrysk pośredni a bezpośredni benzyny to zestawienie wyrażeń opisujących dwa różne układy pozwalające na dozowanie paliwa do silnika. Wtrysk pośredni benzyny jest starszym bratem bezpośredniego. Jego działanie polega na dostarczaniu odpowiedniej dawki paliwa do kanału dolotowego, skąd przedostaje się ono do komory spalania. Rezygnuje się z tej konstrukcji ze względu na wysokie zużycie paliwa w porównaniu do wtrysku bezpośredniego.
Natomiast układ w którym występuje wtrysk bezpośredni benzyny jest zbudowany tak, by dozować paliwo dosłownie bezpośrednio do cylindra.
Powstająca mieszanka uwarstwiona jest bogata przy świecy zapłonowej, co pozwala na zapłon, a uboższa w głębi cylindra, co obniża zużycie paliwa. Gdy silnik posiada turbodoładowanie taka konstrukcja wtrysku pozwala na kontrolę temperatury mieszanki paliwowo-powietrznej i praktycznie niweluje możliwość wystąpienia spalania detonacyjnego. Bezpośredni wtrysk benzyny jest konstrukcją montowaną coraz bardziej powszechnie w nowszych modelach samochodów z silnikiem zasilanym benzyną.
Oznaczenia bezpośredniego wtrysku benzyny - po co?
Z naszej praktyki warsztatowej wynika, że najczęściej oznaczenia bezpośredniego wtrysku benzyny (np. TSI, FSI, GDI) poszukiwane są po to, by uniknąć wyboru auta z silnikiem, które zawiera konstrukcję bezpośredniego wtrysku benzyny. Wynika to, z przeświadczenia kierowców o tym, że w takiej sytuacji montaż zasilania gazem jest niemożliwy. W tym miejscu chcemy sprostować, że nie tylko wtrysk pośredni umożliwia instalację LPG, a w obu przypadkach da się taki zabieg wykonać, jednak bezpośredni wtrysk benzyny wymaga większego budżetu i doświadczenia monterów.
Warto zdawać sobie sprawę, że w przypadku ewentualnej awarii wtryskiwaczy benzyny, istnieje usługa polegająca na ich profesjonalnym wyczyszczeniu. Niejednokrotnie mówi się o tym, że jeśli w uznawanym za bezawaryjny podzespole, wystąpi usterka, to nie nadaje się on do dalszego użytku. Warto zerwać z tym przekonaniem na rzecz oszczędności pieniędzy, która nadejdzie, gdy zanieczyszczone wtryskiwacze odda się profesjonalnej pracowni. Za pomocą dedykowanych urządzeń wypłukuje się zdemontowane elementy i szczegółowo sprawdza się ich parametry gwarantujące optymalne dawkowanie paliwa.
Komentarze