Specjalistyczna pracownia wtryskiwaczy benzynowych

Regulacja układu paliwowego – benzyna

W profesjonalnym serwisie samochodowym, który trudni się kalibracją, wymianą, a także regeneracją wtryskiwaczy benzynowych również zajmuje się regulacją układu paliwowego w silnikach benzynowych, dzięki czemu pojazd mechaniczny działa bez zarzutów. W poniższym artykule przedstawimy jakie są objawy uszkodzonego regulatora ciśnienia paliwa, jak przebiega regulacja luzów zaworowych i jej cena, jaki silnik benzynowy z turbo jest najlepszy, najoszczędniejsze silniki benzynowe, wielopunktowy wtrysk paliwa i jego zasada działania oraz jakie są wysokie korekty na benzynie, dzięki czemu niejeden właściciel benzyniaka bądź diesla będzie wiedział, na co zwracać uwagę podczas eksploatacji swojego samochodu.


Co powinno się wyregulować w silniku benzynowym?

Regulacja wtryskiwaczy jest to jeden z najważniejszych procesów, ponieważ dzięki niemu wtryskiwacze mają zadane im właściwe parametry, a jednostka napędowa może prawidłowo pracować. W profesjonalnej pracowni regeneracji i sprawdzania wtryskiwaczy do benzyny proces regulacji wtrysków poprzedzany jest procedurą zwaną czyszczenie układu paliwowego z opiłków, a następnie regulowane jest:
- sterowanie wtryskiem benzyny
- ciśnienie wtrysku benzyny
- czas otwarcia wtryskiwacza do benzyny
- czas wtrysku benzyny
- krótkoterminowe korekty czasów wtrysków rząd 1 czujnik 2
- korekta czasu wtrysku (diesel)
- minusowa korekta wtrysku
- prawidłowy czas realizacji wtrysku benzyny.
Dzięki zastosowaniu kalibracji tych wszystkich parametrów wtryskiwacze mogą prawidłowo pracować w jednostce napędowej, ale należy pamiętać, że każdy zły parametr przyczynia się do usterki wtryskiwaczy, co prowadzi do wielu awarii, takich jak na przykład zatarcie turbosprężarki, czy też częstsze zapychanie się filtra cząsteczek stałych.


Układy paliwowe a wtryskiwacze

Silniki pojazdów mechanicznych wyposażone są w układ paliwowy, którego schemat możemy znaleźć w internecie oraz wielu książkach. Należy jednak pamiętać o tym, że elementy tego układu ulegają usterkom, w takim wypadku możemy oczekiwać takich symptomów, jak objawy uszkodzonego czujnika ciśnienia paliwa i objawy źle wyregulowanych zaworów, które przyczyniają się do wielu awarii jednostki napędowej. W pojazdach mechanicznych, które posiadają wtryskiwacze, możemy znaleźć takie układy wtryskowe benzyny, jak między innymi FSI, TSI, TFSI, JTS, HPI, HPDI, Ecotec, Ecoboost, CGI, DISI, GDI, SCi, IDE, SIDI i tym podobne.


Silniki benzynowe i wtryskiwacze do benzyny

Konstruktorzy samochodów i jednostek napędowych zasilanych paliwem oktanowym przez wiele lat udoskonalali układy wtryskowe benzyny, a niektóre z nich były wyposażone w pośredni wielopunktowy wtrysk benzyny sterowany elektronicznie, dzięki czemu silnik zużywał mniej benzyny, wydzielał mniej toksycznych spalin, precyzyjniej dawkował paliwo, a sama jednostka napędowa miała lepszą dynamikę przy niskim zużyciu benzyny. Ponadto w konstrukcji silnika znajduje się regulator ciśnienia paliwa, który ma za zadanie regulować ciśnienie benzyny, a właściwe ciśnienie podczas pracy silnika to od 0 do 250 barów oraz większe lub równe 140 barów na biegu jałowym. Podczas nieodpowiedniej eksploatacji samochodu z jednostką napędową zasilaną benzyną wyposażoną we wtryski paliwa bądź po prostu zużycie się elementu może dojść do uszkodzenia czujnika ciśnienia paliwa, którego objawy przedstawiają się następująco:
- szarpanie silnikach,
- nieharmonijna praca na wolnych obrotach,
- nagłe gaśnięcie jednostki napędowej,
- niemożność bądź brak możliwości włączenia silnika.
Jeżeli samochód posiada takie objawy uszkodzenia, należy jak najszybciej udać się do specjalistycznej pracowni, w której doświadczony serwisant znajdzie przyczynę usterki i ją zlikwiduje.


Wymiana a regeneracja wtryskiwaczy benzynowych

W serwisach znajdujących się na terenie całego kraju możemy poddać wtryskiwacze procesowi regeneracji oraz wymiany, pytanie brzmi, czy lepiej regenerować wtryskiwacze, czy wymienić wtryski paliwa? Odpowiedź na to pytanie jest bardzo prosta, ponieważ jeżeli istnieje możliwość zregenerowania wtryskiwaczy, to powinniśmy poddać je temu procesowi, a chociażby ze względu na fakt, że jest to tani proces oraz wtryskiwacze, które przejdą pomyślnie tę procedurę, odzyskują swoje fabryczne parametry i nadal mogą prawidłowo pracować w silniku. Jeżeli jednak wtryskiwacze do benzyny uległy doszczętnemu zepsuciu przez, chociażby źle wyregulowane zawory lub nieodpowiednią eksploatację to konieczna jest wymiana, której cena przekracza niekiedy nawet kilka tysięcy złotych.

Film informacyjny - Jak wymontować zapieczone wtryskiwacze

Film informacyjny - Jak wymontować zapieczone wtryskiwacze

Zapieczone wtryskiwacze - demontaż

18 kwietnia 2019 Czytaj więcej >>
Lejące wtryskiwacze benzynowe

Lejące wtryskiwacze benzynowe

Kierowcy pojazdów mechanicznych z jednostką napędową zasilaną paliwem benzynowym

25 kwietnia 2019 Czytaj więcej >>
Wtryski benzynowe – Mondeo Mk3

Wtryski benzynowe – Mondeo Mk3

Koncern Forda wyposażył model Mondeo Mk3 we wtryskiwacze benzynowe, które co kilkadziesiąt

25 kwietnia 2019 Czytaj więcej >>
Wtryskiwacze benzynowe do gazu

Wtryskiwacze benzynowe do gazu

W dzisiejszych czasach, gdy każdy właściciel zastanawia się jak zaoszczędzić

19 kwietnia 2019 Czytaj więcej >>
Film informacyjny - Zawór N75

Film informacyjny - Zawór N75

Film informacyjny z jednej z naszych pracowni

02 kwietnia 2019 Czytaj więcej >>
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności.

Wyszukaj w serwisie:

Zadzwoń i sprawdź +48 725 902 902
Call icon

Zadzwoń do nas

+48 725 902 902
lub

Zostaw nam swój numer

Loader
Wpisz poprawny numer