Usługi
- Koszt czyszczenia uszkodzonych wtryskiwaczy benzynowych
- Naprawa lejących wtryskiwaczy benzynowych
- Diagnostyka piezoelektrycznych wtrysków do benzyny
- Sprzedaż wtryskiwaczy benzynowych
- Regulacja układu paliwowego – benzyna
- Testowanie wtrysków silników benzynowych
- Testowanie lejących wtryskiwaczy piezoelektrycznych w silniku benzynowym
- Wymiana wtrysku bezpośredniego benzyny
- Cena sprawdzenia wtrysków benzynowych Bosch
Marki
- Abarth
- Acura
- Alfa Romeo
- Alpina
- Alpine
- Aston Martin
- Audi
- Bentley
- BMW
- Bugatti
- Buick
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Daimler
- Dodge
- DS
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- GMC
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Koenigsegg
- Lamborghini
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Lincoln
- Lotus
- Maserati
- Maybach
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- MG
- Mini
- Mitsubishi
- Morgan
- Nissan
- Noble
- Opel
- Pagani
- Peugeot
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- SEAT
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- Tata
- Toyota
- Vauxhall
- Volkswagen
- Volvo
- Łada
Regulacja układu paliwowego – benzyna
W profesjonalnym serwisie samochodowym, który trudni się kalibracją, wymianą, a także regeneracją wtryskiwaczy benzynowych również zajmuje się regulacją układu paliwowego w silnikach benzynowych, dzięki czemu pojazd mechaniczny działa bez zarzutów. W poniższym artykule przedstawimy jakie są objawy uszkodzonego regulatora ciśnienia paliwa, jak przebiega regulacja luzów zaworowych i jej cena, jaki silnik benzynowy z turbo jest najlepszy, najoszczędniejsze silniki benzynowe, wielopunktowy wtrysk paliwa i jego zasada działania oraz jakie są wysokie korekty na benzynie, dzięki czemu niejeden właściciel benzyniaka bądź diesla będzie wiedział, na co zwracać uwagę podczas eksploatacji swojego samochodu.
Co powinno się wyregulować w silniku benzynowym?
Regulacja wtryskiwaczy jest to jeden z najważniejszych procesów, ponieważ dzięki niemu wtryskiwacze mają zadane im właściwe parametry, a jednostka napędowa może prawidłowo pracować. W profesjonalnej pracowni regeneracji i sprawdzania wtryskiwaczy do benzyny proces regulacji wtrysków poprzedzany jest procedurą zwaną czyszczenie układu paliwowego z opiłków, a następnie regulowane jest:
- sterowanie wtryskiem benzyny
- ciśnienie wtrysku benzyny
- czas otwarcia wtryskiwacza do benzyny
- czas wtrysku benzyny
- krótkoterminowe korekty czasów wtrysków rząd 1 czujnik 2
- korekta czasu wtrysku (diesel)
- minusowa korekta wtrysku
- prawidłowy czas realizacji wtrysku benzyny.
Dzięki zastosowaniu kalibracji tych wszystkich parametrów wtryskiwacze mogą prawidłowo pracować w jednostce napędowej, ale należy pamiętać, że każdy zły parametr przyczynia się do usterki wtryskiwaczy, co prowadzi do wielu awarii, takich jak na przykład zatarcie turbosprężarki, czy też częstsze zapychanie się filtra cząsteczek stałych.
Układy paliwowe a wtryskiwacze
Silniki pojazdów mechanicznych wyposażone są w układ paliwowy, którego schemat możemy znaleźć w internecie oraz wielu książkach. Należy jednak pamiętać o tym, że elementy tego układu ulegają usterkom, w takim wypadku możemy oczekiwać takich symptomów, jak objawy uszkodzonego czujnika ciśnienia paliwa i objawy źle wyregulowanych zaworów, które przyczyniają się do wielu awarii jednostki napędowej. W pojazdach mechanicznych, które posiadają wtryskiwacze, możemy znaleźć takie układy wtryskowe benzyny, jak między innymi FSI, TSI, TFSI, JTS, HPI, HPDI, Ecotec, Ecoboost, CGI, DISI, GDI, SCi, IDE, SIDI i tym podobne.
Silniki benzynowe i wtryskiwacze do benzyny
Konstruktorzy samochodów i jednostek napędowych zasilanych paliwem oktanowym przez wiele lat udoskonalali układy wtryskowe benzyny, a niektóre z nich były wyposażone w pośredni wielopunktowy wtrysk benzyny sterowany elektronicznie, dzięki czemu silnik zużywał mniej benzyny, wydzielał mniej toksycznych spalin, precyzyjniej dawkował paliwo, a sama jednostka napędowa miała lepszą dynamikę przy niskim zużyciu benzyny. Ponadto w konstrukcji silnika znajduje się regulator ciśnienia paliwa, który ma za zadanie regulować ciśnienie benzyny, a właściwe ciśnienie podczas pracy silnika to od 0 do 250 barów oraz większe lub równe 140 barów na biegu jałowym. Podczas nieodpowiedniej eksploatacji samochodu z jednostką napędową zasilaną benzyną wyposażoną we wtryski paliwa bądź po prostu zużycie się elementu może dojść do uszkodzenia czujnika ciśnienia paliwa, którego objawy przedstawiają się następująco:
- szarpanie silnikach,
- nieharmonijna praca na wolnych obrotach,
- nagłe gaśnięcie jednostki napędowej,
- niemożność bądź brak możliwości włączenia silnika.
Jeżeli samochód posiada takie objawy uszkodzenia, należy jak najszybciej udać się do specjalistycznej pracowni, w której doświadczony serwisant znajdzie przyczynę usterki i ją zlikwiduje.
Wymiana a regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
W serwisach znajdujących się na terenie całego kraju możemy poddać wtryskiwacze procesowi regeneracji oraz wymiany, pytanie brzmi, czy lepiej regenerować wtryskiwacze, czy wymienić wtryski paliwa? Odpowiedź na to pytanie jest bardzo prosta, ponieważ jeżeli istnieje możliwość zregenerowania wtryskiwaczy, to powinniśmy poddać je temu procesowi, a chociażby ze względu na fakt, że jest to tani proces oraz wtryskiwacze, które przejdą pomyślnie tę procedurę, odzyskują swoje fabryczne parametry i nadal mogą prawidłowo pracować w silniku. Jeżeli jednak wtryskiwacze do benzyny uległy doszczętnemu zepsuciu przez, chociażby źle wyregulowane zawory lub nieodpowiednią eksploatację to konieczna jest wymiana, której cena przekracza niekiedy nawet kilka tysięcy złotych.
Komentarze
Wydaje mi się, że przyczyną problemów w moim samochodzie może być niskie ciśnienie paliwa. Benzyna nie jest dostarczana do silnika pod odpowiednim ciśnieniem i dlatego szarpie samochód, mogę mieć rację czy się mylę?
Jeśli chodzi o to, jak działa pompa paliwa, wikipedia chyba nie ma aż tylu praktycznych informacji co Wy :D
Świetnie opisane! Poszukiwałem informacji na temat tego jakie są rodzaje pomp paliwowych w silnikach o zapłonie iskrowym i cieszę się, że u was na stronce ktoś to tak przystępnie opisał