W kontekście tego, jakie silnik z bezpośrednim wtryskiem benzyny ma opinie, musimy zaznaczyć, że najczęściej chodzi o to, czy możliwy byłby montaż instalacji LPG. Niestety mylnie przyjęło się, że w przypadku posiadania auta z silnikiem posiadającym układ wtrysku bezpośredniego, taka konstrukcja nie pozwala na montaż zasilania gazem. Wynika to najprawdopodobniej z nieudolności, czy też niechęci mechaników do poświęcania czasu nieco bardziej wymagającemu układowi wtrysku bezpośredniego.
Stąd, choć aktualnie zdecydowanie częściej montuje się wtrysk bezpośredni benzyny, opinie o nim są raczej nieprzychylne. Prawdopodobnie dlatego też tak często kierowcy są zainteresowani kwestią, jaką są oznaczenia bezpośredniego wtrysku benzyny, by nie trafić na niepożądaną konstrukcję wtrysku.

Bezpośredni wtrysk paliwa - co to znaczy?
Taki bezpośredni wtrysk paliwa, to co znaczy, dotyczy mechanizmu dozowania paliwa do komory spalania. W tym przypadku mamy do czynienia z budową pozwalającą na bezpośrednie wstrzykiwanie paliwa właśnie do komory spalania.
W tym miejscu warto zaznaczyć, że ta konstrukcja została stworzona po to, by:
- precyzyjnie dawkować paliwo, tym samym oszczędzając je,
- generować wysokie osiągi, przy niewielkim zużyciu paliwa.
Z tego względu, auto powinno być tankowane wyłącznie benzyną najwyższej jakości, gdyż wtryskiwacz w tej konstrukcji jest bardzo wrażliwy na zanieczyszczenia.
Największym problemem, który generuje wtrysk bezpośredni i LPG, jest to, że pracując wtryski bezpośrednie benzyny, osiągają bardzo wysoką temperaturę, a chłodzone są za pomocą benzyny odparowującej w cylindrze.
Standardowo rozumiana instalacja zasilania gazem (taka, jaką stosuje się najczęściej przy wtrysku pośrednim) wymaga odcięcia wtryskiwaczy benzyny, które i tak będą się nagrzewać. Konsekwencją tego będzie stopnienie się tych podzespołów.
Jednak istnieje sposób, który wymusza cykliczny dotrysk benzyny, podczas jazdy z zasilaniem gazem, co obniża temperaturę omawianych wtryskiwaczy benzyny.
Tak skomplikowany układ wymaga niestety używania gazu i benzyny, co podnosi koszt eksploatacji do stopnia, w którym cała instalacja gazu przestaje być opłacalna. Nie wspominając już nawet o koszcie samego jej montażu. Można więc uznać, że to dlatego silniki z bezpośrednim wtryskiem benzyny opinie mają raczej negatywne.
Warto jednak zdawać sobie sprawę, że takie wtryskiwacze benzyny, ale gazu też, jak najbardziej nadają się do regeneracji - serwisowego czyszczenia. Usterka nie skazuje ich na niebyt, chyba że te benzynowe się stopią, wtedy to już tylko wymiana może pomóc.

Dodaj komentarz