Pośredni wtrysk paliwa - benzyna
Pojazdy benzynowe, w których występuje pośredni wtrysk paliwa (benzyna), są najbardziej pożądane w kontekście jazdy po mieście oraz montażu instalacji LPG. Niestety wraz z wprowadzaniem coraz bardziej radykalnych norm czystości spalin doszło do tego, że auta z takim wtryskiem benzyny już prawie przestały być produkowane. Taki pośredni wtrysk paliwa charakteryzuje się tym, że dozuje benzynę do kolektora dolotowego. Biorąc pod uwagę budowę danego układu paliwowego, można je podzielić na:
-jednopunktowe,
-wielopunktowe,
-powrotowe,
-bezpowrotowe.
Kwestia rozróżnienia na pośredni i bezpośredni wtrysk benzyny, najczęściej pojawia się w kontekście ewentualnego montażu instalacji gazowej w danym pojeździe.
Rozwijając tę myśl, chcemy zaznaczyć, że najpopularniejszymi i najchętniej stosowanymi przez fachowców są systemy sekwencyjnego wtrysku gazu w fazie lotnej, gdyż można je stosować we wszystkich silnikach z pośrednim wielopunktowym wtryskiem benzyny. W doborze zestawów montażowych bierze się pod uwagę moc oraz liczbę cylindrów silnika.
Inną typem instalacji gazowej jest wtrysk gazu w fazie ciekłej, który uznawany jest za bardziej ekonomiczny pod względem zużywania LPG, będąc jednocześnie droższym w montażu.
Wielu kierowcom przydaje się znajomość tego, jak wyglądają oznaczenia bezpośredniego wtrysku benzyny, który najczęściej nie jest pożądany do założenia instalacji LPG. Głównie ze względu na niechęć mechaników.
Wielopunktowy wtrysk paliwa - zasada działania - opisujemy
W przypadku niejednokrotnie wspominanego w tym tekście podzespołu, którym jest wielopunktowy wtrysk paliwa, zasada jego działania polega na tym, że wtrysk benzyny następuje do fragmentu kolektora dolotowego dedykowanego danemu cylindrowi, ale jeszcze przed zaworem dolotowym każdego z nich. Jeśli we współczesnym samochodzie instaluje się układ pośredni, to jest on wielopunktowy, bezpowrotowy. Wystarczy taki wtrysk pośredni i LPG można zamontować bez problemu.
Komentarze