Wielu kierowców zastanawia się: wielopunktowy wtrysk paliwa - jaka jest zasada działania? Postanowiliśmy że tym wpisem rozwiejemy wątpliwości w tym temacie i zasada działania wielopunktowego wtrysku paliwa będzie zrozumiała.

Wielopunktowy wtrysk paliwa – budowa i zasada działania
O tym, co to jest jednopunktowy wtrysk paliwa pisaliśmy niedawno, powinno być już znane, czym różni się wtrysk jednopunktowy od wielopunktowego, więc pominiemy omówienie, jaka jest zasada działania wtryskiwacza benzynowego w przypadku, gdy wtrysk paliwa jest jednopunktowy. W układzie z wtryskiem wielopunktowym każdy wtryskiwacz jest kierowany na pojedynczy cylinder, a umieszczony w kolektorze, przed zaworem dolotu. Ze względu na sterowanie kilku różnych wtryskiwaczy, wyróżnia się konstrukcję: sekwencyjną, grupową i wspólną. W pierwszej każdy podzespół układu ma indywidualne parametry dostosowane do danego cylindra, w drugiej ustawienia są uśrednione, a ostatnia steruje wtryskiem na podobnej zasadzie jak pierwszy typ, ale w stosunku do wielu wtryskiwaczy. Taki wielopunktowy wtrysk paliwa a instalacja LPG jest jak najbardziej możliwa, jednak niezbędny będzie sprawdzony warsztat. Nowszą konstrukcją jest bezpośredni wtrysk paliwa, który działa jeszcze bardziej precyzyjnie, a sam wtryskiwacz umiejscowiony jest w cylindrze. Silnik ma charakterystycznie oznaczenia bezpośredniego wtrysku benzyny, np. TSI, FSI, TFSI, czy SCi. Pozostaje pytanie, jak dbać o wtryski benzyny? O tym także można przeczytać w innych artykułach.
Dodaj komentarz