Jednym z wielu zapytań, które kierują do nas kierowcy jest m.in. to, co to jest wtrysk jednopunktowy, postanowiliśmy, że odpowiadamy na to pytanie w tym artykule.
Wtrysk jednopunktowy - budowa i zasada działania układu
Ten typ wtryskiwacza benzyny może być elementem pośredniego układu wtryskowego w silniku z zapłonem iskrowym, a konstrukcja wygląda tak, że jeden wtryskiwacz umiejscowiony w kolektorze dozuje paliwo do wszystkich cylindrów. Jego młodszym i częściej instalowanym bratem jest wielopunktowy wtrysk paliwa, a także bezpośredni wtrysk paliwa. Czym więc różni się wtrysk jednopunktowy od wielopunktowego? Wielopunktowy wtrysk paliwa i jego zasada działania charakteryzuje się tym, że jest układem, gdzie każdy wtryskiwacz ma dedykowany osobny cylinder, a sam umieszczony jest przed zaworem dolotowym, w kolektorze. Natomiast bezpośredni wtrysk paliwa, jest układem jeszcze bardziej precyzyjnym i wrażliwym na jakość tankowanej benzyny. Bardzo łatwo można rozpoznać silniki z tą konstrukcją wtrysku, gdyż zastosowano charakterystyczne oznaczenia bezpośredniego wtrysku benzyny, a są nimi np. TSI, CGI, czy Ecoboost. Pytanie, jakie można by zadać w tym miejscu brzmi: jak działa wtryskiwacz benzyny, ale to zagadnienie omawialiśmy jakiś czas temu w innym artykule, zapraszamy do zapoznania się z nim!
Dodaj komentarz