To, od czego psują się wtryski benzyny, nie jest kwestią złożoną. Najczęściej chodzi o wysłużenie w wyniku regularnej eksploatacji poprzez tankowanie benzyny niskiej jakości, a w przypadku obecności zasilania gazem, pozostawanie paliwa w układzie.
Wtryskiwacze benzynowe powszechnie uważane za nieśmiertelne i przeżywające nawet samą jednostkę, z której pochodzą, niestety stają się ofiarami powierzonego im zadania. Stosowanie przez użytkowników pojazdów benzyny nieokreślonego źródła ani czasu funkcjonowania w obiegu, prawdopodobnie niejednokrotnie przelewanego i przechowywanego w niewłaściwych warunkach sprawia, że te przestają prawidłowo działać.
W benzynie pojawiają się zanieczyszczenia pojawiające się ze względu na:
- sam proces produkcji,
- sposób magazynowania i czas przechowywania,
- transport - nasłonecznienie, zbyt wysoka i zbyt niska temperatura,
- dystrybucję - ewentualne zanieczyszczenia wlewu czy pistoletu dystrybutora,
- użytkowanie - w którym tak naprawdę mieszczą się trzy powyższe zagadnienia.
Tak naprawdę to nieoszczędzanie na paliwie najwyższej jakości jest kluczem do zapobiegania problemom z wtryskami. Niestety nie jesteśmy w stanie polecić konkretnego paliwa, czy też marki stacji, gdyż jest to kwestia zmienna i najlepiej pod tym kątem sprawdzić najbardziej aktualny raport UOKiK.
W przypadku zasilania gazem chodzi o to, że niejednokrotnie benzyna pozostaje zamknięta we wtryskiwaczach, na skutek przełączenia się na instalację LPG. W takiej sytuacji wspomniana benzyna jest ogrzewana ciepłem pochodzącym od silnika, co prowokuje odkładanie się osadów.

Uszkodzone wtryski - objawy - benzyna | Odpowiadamy
Na uszkodzone wtryski i objawy benzyna, a raczej dodatki do benzyny już nie pomogą.
Gdy pojawiają się trudności z rozruchem, czy też nierówna praca silnika, a paliwo znajduje się w zbiorniku i pływaki poprawnie odczytują jego poziom, filtr paliwa był niedawno wymieniany, a paliwo na listwie wtryskowej ma prawidłowe ciśnienie, to dobrze jest sprawdzić jeszcze kilka rzeczy. Brak nieszczelności w układzie dolotowym oraz niedawno wymienione świece i cewki są wskazaniem na nieprawidłowo działające wtryskiwacze.
Uzdatniacze stosowane w momencie, gdy potrzebny jest sposób na lejące wtryski, nie pomogą, a mogą pogorszyć sytuację. Wlewając dedykowany płyn czyszczący, warto mieć na uwadze, że przechodzi on przez cały układ zasilania, zbierając zanieczyszczenia ze wszystkich jego elementów, a ostatnim odcinkiem na jego drodze są wtryskiwacze. Do nich dociera najbardziej zanieczyszczona mieszanka paliwa i uzdatniacza, dlatego tak wielu mechaników nie poleca używania wspomagaczy tego typu.
Najlepszy sposób na niedziałające wtryskiwacze to profesjonalne czyszczenie w myjce ultradźwiękowej i próba szczelności oraz test rozpylenia za pomocą dedykowanego narzędzia. Takie badanie wtryskiwaczy jest najskuteczniejszym sposobem na to, jak sprawdzić, który wtrysk jest uszkodzony.

Dodaj komentarz