Uszkodzony wtryskiwacz 2.0 TFSI
Uszkodzony wtryskiwacz w silniku wolnossącym to rzadko występujący problem. Wtryskiwacze benzynowe są znacznie mniej narażone na uszkodzenia, wykonują one mniej pracy – w przeciwieństwie do wtrysków montowanych w dieslach. Wiele objawów usterek w silnikach benzynowych przypisuje się właśnie wtryskom, a nie zawsze to musi być ich wina. Aby to stwierdzić, warto wybrać się do warsztatu, który dokładnie sprawdzi nasze podzespoły za pomocą komputera diagnostycznego i nowoczesnych narzędzi. Jeżeli faktycznie okaże się, że wtryskiwacz został uszkodzony, trzeba zdecydować czy można poddać go regeneracji, czy lepiej będzie wymienić go na nowy. Koszt wymiany wtrysku oscyluje od kilkuset złotych jak w przypadku 2.0 TFSI, do nawet kilku tysięcy złotych.
Jak rozpoznać awarię wtryskiwacza benzynowego? - Wtryski 2.0 TFSI
Awarię wtryskiwacza benzynowego rozpoznamy m.in. po tym, że nasz silnik nie chce odpalić. Innym objawem świadczącym o usterce będzie nierówna praca naszego silnika na biegu jałowym, obroty mogą zacząć „falować”. Wielu kierowców zwraca uwagę również na dymienie auta na biało lub czarno. W niektórych przypadkach wyczuwalna może być woń benzyny w kabinie samochodu oraz w jego pobliżu. Często przyczyną awarii wtrysków benzyny bywa ich zanieczyszczenie lub gniazda. Może to szybko i skutecznie zneutralizować poprzez umówienie się na usługę regeneracji wtrysków benzynowych, oferowaną przez specjalizujące się w tym serwisy. Cena czyszczenie jest niewielka w porównaniu do kupna nowego podzespołu, a w cenie regeneracji mamy także przeprowadzenie testów, które pomogą stwierdzić, czy wszelkie problemy zostały rozwiązane, a parametry wróciły do odpowiedniego stanu.
1. Nierówna praca na wolnych obrotach TFSI TSI FSI Audi - 2.0 TFSI jak sprawdzić wtryski
Nierówna praca silnika TFSI, TSI, FSI w autach marki Audi może wskazywać – jak w przypadku pojazdów innych marek – na problemy z niewłaściwą pracą wtryskiwacza. Ich zabrudzenie może wynikać z nagromadzenia się zbyt dużej ilości nagaru, który blokuje prawidłowe rozpylanie paliwa lub skorodowanie któregoś z elementów wtrysku. Nierówna praca silnika wskazuje więc na brak zapłonu w jednym lub większej liczbie cylindrów. Jako pierwsze przy diagnozie powinno nastąpić zbadanie poziomu ciśnienia na listwie zasilającej. Wynik negatywny wskazywać może na pompę paliwa, natomiast odpowiedni – do demontażu wtrysków. Specjalizujące się w regeneracji wtryskiwaczy serwisy zbadają również wtryskiwacze przy użyciu komputera diagnostycznego, który powinien zmniejszyć zakres poszukiwań usterki.
2. Wymiana wtrysków 2.0 TFSI CPMA 211KM - Wymiana uszczelek wtryskiwaczy TFSI
Wymiana wtrysków benzynowych to zwykle koszt, który waha się od 90 do 720 złotych. O ile wtryskiwacze w autach z silnikiem wolnossącym są mało awaryjne, tak niekiedy może dojść do usterek. Często kierowcy wymieniający swoje problemy z autem zostają poinformowani, że mają lejące wtryskiwacze benzynowe. Gdy regeneracja nie może już zostać przeprowadzona skutecznie, przychodzi czas na wymianę wtrysków. Kończy się to zwykle wizytą w serwisie, który wykona dla nas wymiany oraz przeprowadzi testy wtrysków w ciągu 1-2 dni roboczych. Wszystko za sprawą doświadczonych mechaników i specjalistycznych maszyn pomagających w całym procesie. Oczywiście istnieje możliwość samodzielnej wymiany, jednak jest to bardzo trudne bez odpowiednich urządzeń i wiedzy.
Komentarze