Takie oznaczenia bezpośredniego wtrysku benzyny mogą się przydać potencjalnym kupcom samochodów w kontekście zamontowania instalacji gazowej.
Charakterystycznymi oznaczeniami, mówiącymi o tym, że dany silnik posiada bezpośredni wtrysk benzyny, są:
-TCE,
-TSI,
-FSI,
-TFSI,
-GDI,
-THP,
-Ecobost,
-Skyactiv-G,
-BoosterJet,
-CGI,
-DISI,
-HPDI,
-HPI,
-IDE,
-JTS,
-SCi,
-SIDI.
Znajomość takiej listy pozwoli na zdecydowanie szybsze znalezienie potencjalnego kandydata do ewentualnego kupna, którego przystosowanie do zasilania LPG będzie trudniejsze niż w przypadku wtrysku pośredniego.

Wtrysk pośredni a bezpośredni benzyny
Co jeszcze różni wtrysk pośredni a bezpośredni benzyny?
W kontekście instalacji gazowej bezpośredni wtrysk benzyny wady ma takie, że nie można go wyłączyć, ponieważ uległby uszkodzeniu. Jednak przerobienie takiego silnika na gaz jest możliwe, jeśli za remont wezmą się doświadczeni fachowcy.
Natomiast jeśli chodzi o wtrysk pośredni, sprawa jest prostsza, gdyż ten układ jest starszy i mniej skomplikowany w konstrukcji. Do takiego silnika nadaje się system sekwencyjnego wtrysku gazu w gazowym stanie skupienia oraz system wtrysku gazu w stanie ciekłym. Pierwszy z nich jest uważany za uniwersalny i najczęściej stosowany, drugi natomiast (według producenta) jest nieco bardziej opłacalny w eksploatacji.
W przypadku bezpośredniego wtrysku benzyny można zainstalować pośredni wtrysk gazu w fazie gazowej lub bezpośredni wtrysk gazu w fazie ciekłej. W pierwszej konstrukcji oprócz wtryskiwania LPG następuje także dotrysk benzyny, zapobiegający awarii wtryskiwaczy benzynowych. Tymczasem w drugiej, bezpośredni wtrysk LPG jest osiągany poprzez wykorzystanie obecnych wtryskiwaczy benzynowych. Takie rozwiązanie pozwala na utrzymanie optymalnej temperatury tych podzespołów, a silnik pracuje, używając wyłącznie LPG. Jednak jest to rozwiązanie wyjątkowo kosztowne w montażu.
Wtryskiwacze dozujące gaz mają tę przewagę, że nie ulegają zanieczyszczeniom tak jak te w silnikach benzynowych. Jeśli jednak nadal użytkujesz auto zasilane benzyną, pamiętaj, że w przypadku ich awarii, dobrze jest je profesjonalnie sprawdzić, zanim zapadnie decyzja o kupnie nowych elementów. Niejednokrotnie takie spisane na straty wtryskiwacze, po takiej interwencji nadają się do dalszego użytku.

Dodaj komentarz