
Na korpusie wtrysku benzynowego znajdują się dwa pierścienie uszczelniające, złącze elektryczne oraz osłona końcówki wtryskiwacza, a patrząc do środka: końcówka iglicy, iglica, kotwica elektromagnesu, sprężyna powrotna iglicy, elektromagnes i siatka filtracyjna. Wtryskiwacz benzynowy sterowany jest za pomocą impulsu elektrycznego, gdzie przepływ prądu włączony przez cewkę powoduje powstanie pola magnetycznego, unoszącego kotwicę elektromagnesu i iglicę, której końcówka otwiera i zamyka wylot cieczy. W momencie w którym cewka wyłączy prąd, zanika pole magnetyczne, co powoduje przesunięcie iglicy przez sprężynę, a w efekcie zamknięcie wypływu paliwa.
Wtryskiwacze benzyny – budowa i zasada działania - Budowa wtryskiwacza benzynowego
Aby benzyna mogła się spalić, najpierw jej krople muszą odparować. Warto wiedzieć, że paliwo w stanie płynnym nie spala się! Pary benzyny tworzą z powietrzem mieszankę palną. Ta mieszanina może się zapalić od iskry lub od płomienia, powstałego wcześniej w komorze spalania. Mieszanka powinna ulec spaleniu w komorze spalania, choć są stany pracy jednostki napędowej, w których zależy nam, aby jej część spaliła się w konwerterze katalitycznym, dla podniesienia jego temperatury.
1. Elektroniczny wtrysk benzyny, czyli ewolucja zasilania silników - Wtryskiwacz benzynowy
Grupa, którą nazywa się elektronicznym wtryskiem paliwa, zawiera w sobie układy wtrysku pośredniego, bezpośredniego oraz wszystkie ich podgrupy. Najprościej mówiąc, są to wtryski sterowane impulsem elektrycznym. Przedstawicielami tego są np.: bezpośredni wtrysk paliwa, który polega na dozowaniu benzyny wprost do komory spalania oraz wtrysk pośredni, w którym odpowiednia dawka benzyny jest wstrzykiwana do kolektora dolotowego.

2. Wtrysk paliwa - Jak działa wtryskiwacz benzyny
Jest to specjalny podzespół dostarczający paliwo do silnika spalinowego. Stosowany jest powszechnie w silnikach wysokoprężnych oraz w silnikach o zapłonie iskrowym. W jednostkach o zapłonie iskrowym wtrysk paliwa wyparł praktycznie z użycia zasilanie gaźnikowe. Składający się z około 12 części wtryskiwacz benzynowy funkcjonuje w znacznie lżejszych warunkach niż obecny w jednostkach wysokoprężnych Common Rail. Dlatego jego żywotność jest lepsza i przekonanie wśród samych mechaników o ich długowieczności. We wtrysku bezpośrednim końcówka wtryskiwacza umieszczona jest w cylindrze, a nie układzie dolotowych, więc paliwo podawane jest bezpośrednio do komory spalania, stąd też nazwa rozwiązania.
Dodaj komentarz