
Kiedy wtrysk zapiekł się i nie da się go wyciągnąć konwencjonalnymi metodami, konieczne jest zastosowanie specjalistycznego urządzenia takiego jak prasa hydrauliczna, która jest standardowym wyposażeniem profesjonalnych serwisów zajmujących się regeneracją wtryskiwaczy benzynowych. To urządzenie ma siłę ciągu sięgającą nawet 20 ton, dzięki czemu jest w stanie poradzić sobie nawet z najgorszymi przypadkami zapieczenia wtrysków. Dzięki takiemu rozwiązaniu możemy liczyć na spore oszczędności. Po wyciągnięciu zapieczonych wtryskiwaczy benzynowych bardzo często można je z powodzeniem regenerować, co wypada zdecydowanie korzystniej cenowo w porównaniu z zakupem nowego kompletu.
Samodzielny demontaż wtryskiwaczy benzynowych - Wyciąganie wtryskiwaczy cena
Naprawa wtrysków benzynowych, jak i ich demontaż wymaga użycia odpowiednich narzędzi, dlatego zabierając się za samodzielne wyciągnięcie podzespołów, warto zastanowić się, czy posiadamy potrzebny osprzęt. Przykładem tutaj może być wymiana teflonowego pierścienia uszczelniającego, do którego jest nam potrzebny odpowiedni ściągacz. Jest to jedyny element wtryskiwacza benzynowego, który podlega wymianie, znajduje się na rozpylaczu i zapewnia szczelność komory spalania. Dlatego właśnie nieumiejętne założenie pierścienia spowoduje brak szczelności, co z pewnością przełoży się na niepoprawną pracę wtrysku. Pamiętajmy, że demontaż wtryskiwaczy jest w dużej mierze zależna od godzin roboczych przeznaczonych na wyciągnięcie wtrysków.
1. Uszkodzone wtryskiwacze – jak prawidłowo wymieniać? - Zapieczony wtrysk jak wyciągnąć
Jedną z trudniejszych i nielubianych operacji, z jaką zmagają się na co dzień mechanicy, jest demontaż zapieczonych wtryskiwaczy. W trakcie tej czynności często dochodzi do szkodzenia samych wtryskiwaczy, a czasem również głowicy i pokrywy zaworów. Dlatego warsztaty korzystają bardzo często z usług podwykonawców, którzy specjalizują się w wyciąganiu zapieczonych i uszkodzonych wtryskiwaczy. Wszystko zależy od podatności poszczególnych części, takich jak gniazda wtrysków, pierścienie uszczelniające czy też samych wtryskiwaczy, na występowanie nagaru i korozji. Objawami zapieczonych wtrysków są: nierówna praca silnika,

2. Wtrysk zapieczony - Zapieczone wtryski objawy
Najczęstszą przyczyną zapieczonych wtrysków jest kiepskie, zanieczyszczone paliwo. Słabej jakości paliwo powoduje, że temperatura potrzebna do jego spalania jest wyższa, co w połączeniu z zanieczyszczeniami prowadzi do zwiększenia emisji spalin i nadmiernego gromadzenia się nagaru na elementach układu wtryskowego. Z czasem osadu jest tyle, że dochodzi do zablokowania przepływu wtrysku i jego zapieczenia. Objawami zapieczonych wtrysków są: nierówna praca silnika, spadki mocy samochodu, mocne dymienie, falujące obroty, stukanie czy też paląca się kontrolka silnika.
Dodaj komentarz