
Udostępnij wpis
Wybierz województwo
Czy taki cykający wtryskiwacz w kontekście zasilania benzyną jest oznaką większej usterki? O czym właściwie świadczy taki objaw, jak go sprawdzić i jak zażegnać ewentualny problem? Na te oraz inne pytania dotyczące wtryskiwaczy benzyny postaramy się odpowiedzieć w tym tekście.
Na forach internetowych można przeczytać, że o ile głośna praca wtryskiwaczy Diesel, dla właścicieli samochodów z silnikiem wysokoprężnym jest jawna oznaką dotyczącą niepokojących zmian, wymagających szybkiego sprawdzenia, o tyle wśród właścicieli samochodów na benzynę ciche klekotanie wtryskiwaczy jest naturalnym objawem ich działania. W tym miejscu chcemy podkreślić, że jednak w przypadku jakichkolwiek niepokojących objawów towarzyszących głośniejszej niż zazwyczaj pracy wtrysków, należy możliwie jak najszybciej udać się do mechanika, który nawet na komputerze sprawdzi ewentualne usterki.
Jeśli więc pojawiają się objawy takie jak:
- silnik nie pozwala łatwo się uruchomić,
- nierówna praca silnika,
- zapach benzyny wewnątrz kabiny samochodu,
trzeba jak najszybciej je sprawdzić!
Niejednokrotnie to niewielka ilość lub zupełny brak paliwa jest przyczyną problemów z uruchomieniem silnika, dlatego w przypadku niecodziennych objawów ze strony auta, przypomnij sobie, kiedy ostatnio tankowałeś i gdzie, nie patrz na wskaźnik zawartości paliwa w zbiorniku.
Nierówna praca silnika, może świadczyć też o rozciągniętym łańcuchu rozrządu. Dlatego na początek panika jest niewskazana.

Jak sprawdzić, który wtrysk stuka - odpowiadamy
Jeśli chcesz samodzielnie sprawdzić wtryskiwacze obecne w Twoim samochodzie, oczywiście możesz to zrobić w zaciszu własnego garażu.
Zmierzenie ciśnienia paliwa na szynie wtryskowej powinno dać już jakiś wskazówkę. Jeśli jednak jest właściwe (a optymalny wynik powinien być zawarty w instrukcji obsługi pojazdu). Kolejnym krokiem w takiej sytuacji może być sprawdzenie, który wtryskiwacz nie działa. Można to zrobić za pomocą obserwacji, czy z wtryskiwaczy wydostaje się paliwo po uruchomieniu rozrusznika silnika. Ten sposób ma jednak wadę polegającą na tym, że nie pozwala na stwierdzenie rzeczywistego stanu wtryskiwaczy. Po takim badaniu najlepiej by było wysłać podzespoły do profesjonalnego testu i czyszczenia w specjalistycznej pracowni, która za pomocą dedykowanych urządzeń dokładnie sprawdzi poszczególne cechy potrzebne do prawidłowego działania wtryskiwaczy.
