Test wtryskiwaczy benzynowych jest nieodłącznym elementem regeneracji wtryskiwaczy, podczas którego bada się charakterystykę pracy podzespołów z wykorzystaniem specjalistycznych maszyn. Podczas diagnostyki porównuje się zarejestrowane wyniki z wartościami zadanymi przez producenta. Standardowo sprawdza się takie parametry, jak dawkowanie, rozpylanie strugi paliwa, szczelność, bazowy czas wtrysku oraz rezystancję. Jeśli zachodzą jakieś odchylenia od normy, wtryski nie będą zapewniały najbardziej optymalnego funkcjonowania silnika. W tej sytuacji konieczne jest poddanie ich procesowi czyszczenia i mycia, a także regulacji.
Czyszczenie wtryskiwaczy benzynowych ultradźwiękami pozwala pozbyć się wszelkich zanieczyszczeń zalegających we wnętrzu podzespołów. To właśnie te osady są główną przyczyną problemów z wtryskami, powodując ich blokowanie i zacieranie. Po takim działaniu połączonym z kolejnym testowaniem, wtryskiwacze odzyskują pełną sprawność i wytrzymałość.
Uszkodzone wtryski benzyny – objawy
Warto pamiętać, że uszkodzone wtryski benzyny objawy wykazują dość łatwo zauważalne już przy regularnym użytkowaniu pojazdu, nie powinno się ich więc lekceważyć. Jeśli zauważysz w swoim samochodzie zwiększone dymienie przy przyśpieszaniu, nierówną pracę silnika, szarpanie obrotów na biegu jałowym, spadek mocy, a także znaczne problemy z rozruchem, może to wskazywać na wystąpienie usterki wtryskiwaczy. W takiej sytuacji lepiej jest nie czekać z podjęciem odpowiednich działań naprawczych. Zabrudzone, zablokowane czy nieszczelne wtryskiwacze benzyny oddziałują bardzo negatywnie na funkcjonowanie całego układu paliwowego, a z czasem mogą nawet doprowadzić do wystąpienia poważnych awarii jednostki napędowej.
Niestety, często nie jest tak prosto stwierdzić, czy rzeczywiście uszkodzeniu uległy wtryskiwacze, a nie inny element układu. Dlatego tak ważne jest przeprowadzenie dokładnej weryfikacji wtryskiwaczy, co można przeprowadzić w sprawdzonej pracowni zajmującej się regeneracją wtryskiwaczy benzynowych.
Dodaj komentarz