Stukanie w silniku benzynowym
Stukanie w silniku benzynowym może być jednym z objawów awarii wtryskiwaczy benzyny, którego zdecydowanie nie powinniśmy lekceważyć. Prawidłowo funkcjonujący silnik nie powinien wydawać żadnych głośnych, metalicznych odgłosów - wręcz przeciwnie, sprawny silnik pracuje równomiernie i cicho.
Oprócz charakterystycznego stukania w silniku na biegu jałowym, uszkodzone wtryskiwacze benzyny będą zauważalne również w postaci kłopotów z rozruchem, zwiększonego dymienia z rury wydechowej, nierównych obrotów, szarpania silnikiem podczas przyśpieszania, spadków mocy, a w najgorszych przypadkach nawet zupełnego braku możliwości odpalenia pojazdu. Jeśli zauważymy wystąpienie wyżej wymienionych objawów w swoim samochodzie, jest to jak najbardziej powód do niepokoju. Wszystko to wpływa bardzo negatywnie na pracę układu paliwowego oraz silnika i może być przyczyną wielu kosztownych awarii.
Mimo wszystko warto pamiętać, że objawy awarii wtrysków są bardzo podobne do wielu innych usterek, jak chociażby zużytych panewek bądź sworzni tłokowych, problemów z zapłonem czy pompą paliwa. Tak więc aby mieć pewność, że to na pewno wina zabrudzonych lub lejących wtryskiwaczy benzyny, przed podjęciem jakichkolwiek działań konieczne jest przeprowadzenie starannej diagnostyki podzespołów. Jak ona powinna wyglądać?

Kompleksowa diagnostyka wtryskiwaczy benzyny
Dokładna diagnostyka wtrysków benzyny obejmuje badanie ich sprawności elektrycznej i mechanicznej. W trakcie tego procesu sprawdza się takie wartości wtrysków, jak czas otwarcia, szczelność, kształt strugi rozpylania, dawkowanie dynamiczne czy też rezystancję cewki. Ważnym krokiem podczas diagnozy powinna być także ocena wzrokowa wtryskiwaczy, która umożliwia określenie ogólnego stanu technicznego oraz stopnia uszkodzenia podzespołów. Podczas testowania wtrysków benzyny wykorzystuje się specjalistyczne maszyny diagnostyczne, z pomocą których można precyzyjnie ustalić wszystkie parametry wtryskiwaczy.

Komentarze