W praktyce każde odchylenie wartości wtryskiwacza benzynowego może w mniejszym lub większym stopniu wpływać negatywnie na pracę całego układu paliwowego i silnika. Parametry wtryskiwaczy benzynowych, które mogą odbiegać od normy to dawkowanie paliwa, rozpylanie, szczelność, rezystancja cewki oraz reakcja wtryskiwacza. Zazwyczaj winę za ten stan rzeczy ponoszą różnego rodzaju zanieczyszczenia, jak chociażby nagar, które gromadząc się na częściach wtrysku i w układzie dolotowym wpływają negatywnie na funkcjonowanie podzespołów.
Prawidłowe wartości wtryskiwaczy benzyny to takie, które określane są przez producenta podzespołów. Będą one różnić się w przypadku konkretnych modeli silników, nie sposób więc podać uniwersalnych przedziałów. Gdy któraś z tych wartości nie spełnia standardów, będzie można to dostrzec przy zwykłym użytkowaniu pojazdu. Kłopoty z rozruchem, nierównomierne przyśpieszanie i szarpanie obrotów podczas jazdy, podwyższone spalanie, spadki mocy czy nadmierne dymienie z rury wydechowej, to tylko niektóre z charakterystycznych objawów uszkodzonych wtryskiwaczy benzyny.
Oczywiście jednak samo zauważenie problemu to jedno, ważna jest również odpowiednia reakcja. Jak więc można poradzić sobie z wadliwymi wtryskiwaczami benzyny, które wykazują nieprawidłowe wartości?
Regeneracja wtryskiwaczy benzyny - czyszczenie, testowanie, regulacja
Najlepszym sposobem przywrócenia wtryskom benzyny ich dawnych wartości jest oddanie ich na regenerację do sprawdzonego serwisu. Tam przebiegają kolejno etapy czyszczenia chemicznego, z zastosowaniem ultradźwięków, jak i płukania wstecznego, co pozwala skutecznie pozbyć się przyczyny problemów. Oprócz tego na specjalistycznych maszynach sprawdza się wartości wtryskiwaczy, a także przeprowadza ich regulację. Dopiero gdy wszystkie parametry wtryskiwaczy benzynowych mieszczą się w określonych przedziałach, proces naprawy można uznać za zakończony. Dzięki tak przeprowadzonej regeneracji wtryski odzyskują pełną sprawność, a także swoje fabryczne wartości testowe.
Dodaj komentarz