Jak działa sterowanie wtryskiem benzyny?
To jedno z pytań, które pojawia się w naszej pracy w kontekście wszelkich usterek wtryskiwaczy benzyny, jak działa sterowanie wtryskiem benzyny, postaramy się krótko omówić w tym artykule.
Odpowiadamy na pytanie - czym różni się wtrysk jednopunktowy od wielopunktowego
Silniki o zapłonie iskrowym mają układy wtryskowe benzyny, które można podzielić ze względu na rodzaj i rozmieszczenie wtryskiwaczy. Zagadnienie związane z tym, jak działa wtrysk paliwa, opisywaliśmy niedawno, ta wiedza może usprawnić zrozumienie mechanizmu sterowania. W poszczególnych systemach rozróżnia się jednopunktowy wtrysk paliwa (SPI/CPI), gdzie wszystkie cylindry otrzymują benzynę z jednego wtryskiwacza, który jest umieszczony w kolektorze. Występuje także wielopunktowy wtrysk paliwa (MPI), którego zasada działania polega na tym, że każdy wtryskiwacz (umieszczony w kolektorze tuż przed zaworem dolotowym) dedykowany jest konkretnemu cylindrowi. Oprócz tego występuje także bezpośredni wtrysk paliwa (DI), gdzie wtryskiwacz umieszczony jest właśnie bezpośrednio w cylindrze, a ciśnienie paliwa takiego wtrysku bezpośredniego jest nawet 15 razy wyższe, niż w wymienionych na początku wtryskiwaczach pośrednich. Wartość tej właściwości reguluje także sterowanie wtryskiem benzyny odpowiedzialne np. za pomiary i wysyłanie odpowiednich sygnałów podzespołom, obliczanie odpowiednich parametrów, autodiagnostykę, czy informowanie o usterkach. Objawy, jakie może dawać wtrysk paliwa (benzyna) omówiliśmy już jakiś czas temu na naszej stronie, zachęcamy do zapoznana się z tym wpisem.
Komentarze