Jak czytać korekty wtryskiwaczy benzynowych
Generalnie to, jak czytać korekty wtryskiwaczy benzynowych jest stosunkowo proste - jeśli wartości te dla poszczególnych wtrysków wykraczają poza ściśle ustalone normy, wskazuje to na usterkę podzespołów. Mówiąc najbardziej ogólnie, prawidłowe korekcje wtryskiwaczy benzyny to takie, które określane są przez producenta dla danego modelu. Nie istnieją więc uniwersalne wartości, gdyż będą one różniły się w zależności od konkretnego silnika, generacji i układu.
Z kolei, najlepszym sposobem na to, jak sprawdzić korekty paliwowe wtryskiwaczy benzyny jest wykonanie testu przelewowego. W tym celu demontuje się wtryski benzynowe z auta i umieszcza na specjalistycznej maszynie diagnostycznej. Bada ona charakterystykę pracy wtrysków w takich samych warunkach, jakie panują w układzie paliwowym. Dzięki temu można łatwo ustalić czy mamy do czynienia z korektą wtryskiwaczy na plus lub minus.
Korekty wtrysków benzyny są naturalnym zjawiskiem występującym na bieżąco podczas pracy silnika. Jeśli na przykład z powodu zalegających na wtryskiwaczu zanieczyszczeń paliwo nie jest podawane w odpowiedniej ilości, sterownik silnika wysyła sygnał o wydłużeniu czasu wtrysku. Wszystko po to, aby zagwarantować możliwie jak najbardziej równomierną i ekologiczną pracę silnika. Taki stan rzeczy nie jest jednak korzystny na dłuższą metę i może prowadzić do różnego rodzaju usterek związanych choćby z układem paliwowym. Jak więc przywrócić właściwe wartości korekt i pozbyć się problemu?

Czyszczenie wtryskiwaczy benzynowych - sprawdzony sposób
Najlepszą metodą przywrócenia pełnej sprawności wtryskiwaczy benzynowych jest poddanie ich gruntownemu czyszczeniu z zastosowaniem specjalnej technologii czyszczenia chemicznego oraz ultradźwięków. Pozwala to w krótkim czasie pozbyć się przyczyny problemu, czyli różnego rodzaju osadów i zanieczyszczeń. W połączeniu z odpowiednim wysterowaniem i testowaniem wtrysków można przywrócić im pełną sprawność i wytrzymałość, z gwarancją długotrwałych rezultatów.

Komentarze