W autoryzowanym serwisie podczas badania wtryskiwaczy benzynowych sprawdza się ich parametry paliwowe i elektryczne, takie jak:
- rozpylanie strugi paliwa,
- ilość dawkowania paliwa,
- wartości rezystancji,
- szczelność,
- bazowy czas wtrysku.
Przebiega to w kilku krokach. Pierwszym etapem jest weryfikacja i ocena wzrokowa wtryskiwaczy w celu ustalenia ich ogólnego stanu oraz stopnia uszkodzenia. Następnie podzespoły są myte i sprawdzane pod mikroskopem cyfrowym. Potem wtryski czyści się raz jeszcze z zastosowaniem płukania wstecznego, co pozwala pozbyć się z ich wnętrza zalegających zanieczyszczeń. Tak przygotowane wtryskiwacze trafiają na specjalistyczną maszynę diagnostyczną, która bada ich wszystkie parametry w oparciu o wartości zadane przez producenta. Jeśli któryś z wtrysków odstaje od normy, umieszcza się go w myjce ultradźwiękowej i poddaje czyszczeniu chemicznym. Po kolejnym testowaniu i kalibracji wtryskiwacze odzyskują pełną sprawność.
W przypadku pośrednich wtrysków benzyny wykonuje się porównywanie wzrokowe dawek paliwa między wtryskiwaczami, aby ustalić które z dawek nominalnych wykazują odchylenia. Potem wtryski są regulowane w celu zapewnienia ich optymalnej pracy.
Trzeba podkreślić, że aby cały proces badania i regeneracji wtryskiwaczy benzynowych przebiegł skutecznie, niezbędne jest wykorzystanie odpowiednich narzędzi, jak i posiadanie dużego doświadczenia. Nie każdy serwis jest więc w stanie się tego podjąć.
Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych – czy warto się na nią decydować?
Jest wiele korzyści przemawiających za wyborem regeneracji wtryskiwaczy benzynowych w przypadku ich usterki bądź uszkodzenia. Prawdopodobnie najbardziej wartym uwagi argumentem jest zaś cena, bo koszt takiej usługi jest zwykle kilkukrotnie tańszy od zakupu kompletu nowych wtryskiwaczy. Poza tym, jest to bardzo skuteczna metoda naprawy – po profesjonalnie przeprowadzonej regeneracji wtryski odzyskują pełną sprawność i wytrzymałość porównywalną z nawet fabrycznie nowymi podzespołami.
Dodaj komentarz