Specjalistyczna pracownia wtryskiwaczy benzynowych

Wtryskiwacze benzynowe problemy. Czy to już wiesz?

Oceń: / Aktualna ocena: 0.00
serwis regeneracji wtryskiwaczy

Do najczęstszych problemów wtryskiwaczy benzynowych należą:

- niedomknięta iglica - z paliwa mogą wytrącić się kwaśne odczyny lub woda, która powoduje korozję na iglicy. Kiedy ona się nie domyka, przecieka paliwo, a przy tym opiłki rdzy wpadają do wtryskiwacza, powodując jego usterkę.

- nieszczelny filtr paliwa i sitko, przez które wtryskiwacz narażony jest na zanieczyszczenia, co powoduje jego uszkodzenie. Sitko wykonywane z żelaza często poprzez zawartą wodę w benzynie ulega rdzy. Coraz częściej sitka produkowane są z tworzywa sztucznego, co zmniejsza problem korozji.

- maź powstała w skutek odparowania paliwa, która powoduje sklejenie się wtrysku i jego nieprawidłowe działanie. Gdy samochód jest długo nie uruchamiany, a w baku znajduje się paliwo, może ono wyparować pomimo swojej dobrej jakości przy nieszczelnym układzie, zostawiając lepki nalot. Można zapobiec temu, czyszcząc podzespół.

- nieszczelność konstrukcji wtryskiwacza - może spowodować wycieki paliwa, co jest niebezpieczne ze względu na duże ryzyko zapłonu, przy tym naprawa jest bardzo kosztowna. Nieszczelność wtryskiwacza można zauważyć przez wydobywający się zapach benzyny w okolicach silnika.

Od czego psują się wtryski?

serwis regeneracji wtrysków

Wtryskiwacze przede wszystkim psują się od niskiej jakości paliwa. Może wydawać się to banalne, natomiast benzyna, która jest zanieczyszczona i nie posiada w swoim składzie odpowiednich właściwości, znacznie wpływa na stan techniczny wtrysków benzynowych. Warto pamiętać jak paliwo wpływa na funkcjonowanie naszego samochodu. Jeśli będziemy przestrzegać tej zasady i wlewać do naszego baku tylko sprawdzoną benzynę, jedyną awarią wtryskiwaczy będzie ich zużycie.

Aspektem ważnym są zanieczyszczenia. Zabrudzenia zawarte w paliwie osadzają się na iglicy wtryskiwaczy, tam gromadzą się i tym samym uniemożliwiają odpowiednie dawkowanie paliwa. Natomiast jeśli dojdzie do zanieczyszczenia wtryskiwaczy, należy poddać je profesjonalnemu oczyszczaniu, które przywróci wtryski do fabrycznej sprawności.

Jakie są objawy awarii wtryskiwaczy w silniku benzynowym?

Do najczęstszych i pierwszych objawów awarii wtryskiwaczy w silnikach benzynowych można zaliczyć:

- Stukanie/klekotanie wtryskiwaczy - hałas wydobywający się spod maski silnika powinien zaniepokoić każdego kierowcę. Wtrysk paliwa pracuje bez wydawania dźwięków. Warto takie odgłosy przeanalizować, najlepiej z mechanikiem samochodowym. Niezalecana jest również dalsza jazda z uszkodzonym wtryskiem, może prowadzić to do rozległych awarii pojazdu.

- Zwiększona ilość wydobywanych spalin z rury wydechowej - przy usterce wtryskiwaczy jest to częsty objaw. Dym przybiera kolor biały lub czarny, w zależności od powagi i źródła awarii wtrysków.

- Zmniejszony poziom komfortu jazdy niż przed awarią - uszkodzone wtryskiwacze powodują tzw. falowanie pojazdu na wolnych obrotach oraz nierówną pracę silnika. Ta jazda oprócz tego, że jest nieprzyjemna dla podróżującego, na dodatek jest niebezpieczna.

Ze względu na ich duża trwałość zasadniczo wtryskiwacze benzynowe rzadko ulegają awarii w porównaniu do silników diesla, natomiast usterki się zdarzają. Nie zapominajmy o tym, że wtryskiwacze paliwowe są częściami wymiennymi.

Jak sprawdzić który wtrysk benzynowy jest uszkodzony?

By sprawdzić, który wtrysk jest uszkodzony, jest kilka sposobów:

- Najbezpieczniejszym i najskuteczniejszym sposobem jest wizyta w warsztacie samochodowym w celu identyfikacji usterki. Mechanik samochodowy podepnie sterownik jednostki napędowej do komputera diagnostycznego. Na ekranie pojawią się wówczas błędy, które doświadczony mechanik samochodowy z pewnością rozwiąże. Taka analiza może wskazać uszkodzony wtrysk i zapobiec zbędnym wydatkom,

- Ocena świec żarowych jest równie skuteczna. W sytuacji, gdy na którejś ze świec znajduje się lepki osad, o ciemnobrązowej barwie będzie to sygnał o awarii konkretnego ze wtrysków,

- Z pomocą może przyjść nam specjalistyczny tester diagnostyczny. Ta metoda polega na sczytaniu wartości pracy wtrysków, na podstawie której możemy określić ewentualne odstępstwa od norm danego wtryskiwacza.

Komentarze

Dodaj komentarz

Loader
Wystąpił błąd.

Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO

Wyszukaj w serwisie:

Zadzwoń i sprawdź +48 724 804 404
Call icon

Zadzwoń do nas

+48 724 804 404
lub

Zostaw nam swój numer

Loader
Wpisz poprawny numer
Wyrażam zgodę na wykorzystanie moich danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności w celach niezbędnych do przeprowadzenia kontaktu i realizacji wybranej usługi. Wysyłając formularz kontaktowy Klient wyraża wolę kontaktu firmy z jego osobą. Niezbędne do tego dane są wykorzystywane jednorazowo, nie są przechowywane, udostępniane, przetwarzane ani odsprzedawane jakimkolwiek podmiotom. Do momentu kontaktu administratorem danych pozostaje BSDP.