Udostępnij wpis
Wybierz województwo
Aby sprawdzić stan wtryskiwaczy benzynowych najlepiej jest oddać je w ręce fachowców, do specjalistycznej pracowni diagnostyki wtrysków benzynowych, jaką dysponują autoryzowane serwisy zajmujące się wtryskiwaczami. Przy pomocy specjalistycznych sprzętów i wyspecjalizowanych fachowców wtryski bez problemu są diagnozowane, określany jest ich stan techniczny lub źródło awarii. Zazwyczaj jako pierwszy do sterownika silnika podpinany jest tester diagnostyczny. Na podstawie uzyskanych korekt można wstępnie ustalić uszkodzony wtryskiwacz, jak również może wyświetlić się na ekranie kod błędu, który może pomóc w określeniu konkretnej przyczyny problemu z wtryskiwaczem. Kolejno podzespoły zostają sprawdzone na specjalistycznej maszynie. Testowanie wtryskiwaczy benzynowych polega na dokładnym badaniu elektronicznym z ilościowym pomiarem dawek wtryskowych dla różnych ciśnień i czasów otwarcia, a także badaniu rozpylenia przy wysokim ciśnieniu. Wyniku przeprowadzanych testów diagnostycznych pozwalają określić dalsze kroki naprawcze.
Uszkodzony wtryskiwacz. Co dalej?
Jeśli diagnoza specjalisty jest jednoznaczna i wtryskiwacz uległ uszkodzeniu nie pozostaje nic innego, jak jego wymiana na nowy. W przypadku wtrysków benzynowych nie znajdziemy ofert ich regeneracji. A to dlatego, że wtryskiwacze benzynowe na tyle rzadko ulegają awarii, że ich regeneracja bywa po prostu nieopłacalna. Zanim jednak podejmiemy decyzję o zakupie nowych wtrysków, warto przeprowadzić dokładne czyszczenie starych. Często ich nieprawidłowa praca jest spowodowana mocnym zanieczyszczeniem. Jeśli już zakup nowych wtryskiwaczy jest nieunikniony, pamiętajmy, o właściwym doborze podzespołów i sprawdzeniu, czy dane wtryski będą pasował do naszego samochodu.
Dlaczego wtrysk benzynowy jest trwalszy od Diesla?
Odpowiedź na powyższe pytanie jest bardzo prosta, mianowicie wtryskiwacz benzynowy jest znacznie mniej wysilony. Mniejsze wysilenie oznacza mniejszą precyzję w pracy, która przekłada się na znaczne wydłużenie żywotności podzespołów. Nie zapominajmy także o tym, że silniki wysokoprężne pokonują znacznie większe przebiegi niż te jednostki benzynowe. Jedną z głównych przyczyn awarii benzynowych wtryskiwaczy jest ciągła eksploatacja pojazdu na paliwie słabej jakości, które zawiera liczne zanieczyszczenia utrudniające prawidłowe funkcjonowanie silnika. Oczywiście wtryski benzynowe są o wiele bardziej odporne na złej jakości olej napędowy niż wtryski stosowane w silniku Diesla.
Co jest najczęstszym objawem niepoprawnej pracy wtrysku benzynowego?
Najczęstszym objawem uszkodzonego wtrysku benzynowego jest:
• problem z rozruchem auta.
Przyczyn tego zachowania niestety może być wiele, jednak najczęściej wymieniane niesprawne wtryskiwacze. Rozwiązanie takiego problemu powinniśmy zacząć od dokładnego sprawdzenia, czy w baku znajduje się paliwo. Często dochodzi do uszkodzenia pływaków, które są odpowiedzialne za informowanie o poziomie oleju napędowego.
Kolejną rzeczą, którą należy skontrolować, jest praca pompy paliwowej. Jeśli wszystko jest w porządku, warto sprawdzić filtr paliwa, który w przypadku aut z silnikiem benzynowym jest bardzo często zaniedbywany i niewymieniany. Filtr paliwa, który przez długi okres nie był wymieniany może po prostu się zapchać.
Warto też sprawdzić szynę wtryskową. Najprościej zrobić to poprzez jej rozłączenie. Wtedy zaobserwujemy, czy z wtrysków wydostaje się paliwo. Dobrze jest wtedy uruchomić rozrusznik, jeśli z wtrysków wydostaje się paliwo, oznacza to, że działają właściwie.
Komentarze