Rezystancja cewki wtryskiwacza
Zagadnienie, jakim jest rezystancja cewki wtryskiwacza, niejednokrotnie spędza sen z powiek kierowcom samochodów na benzynę.
Czym jest rezystancja wtryskiwacza benzynowego? Jest to nic innego jak wielkość oporu prądu przechodzącego przez cewkę wtryskiwacza elektromagnetycznego.
Pozostaje pytanie, jak zmierzyć rezystancję wtryskiwacza. By to zrobić, należałoby odpiąć przewody od styków wtryskiwacza i za pomocą omomierza zmierzyć rezystancję pomiędzy odpowiednimi stykami.
Jak można już wywnioskować jednostką, w której otrzyma się wyniki pomiarów, jest om. Niestety trudno jednoznacznie określić uniwersalny optymalny wynik takiego testu. Niejednokrotnie w źródłach mówi się o około 15 omach w temperaturze około 20 stopni Celsjusza. Jednak najbezpieczniej będzie sprawdzić wartości nadane przez producenta w podręczniku dołączonym do danej jednostki. W razie nieposiadania takiej pomocy warto wiedzieć, że nieograniczony dostęp do literatury tego typu mają serwisy samochodowe.
Niejednokrotnie zdarza się, że występuje trudność z bezpośrednim przedostaniem się do wtryskiwaczy. W takiej sytuacji dobrym sposobem będzie połączenie się ze sterownikiem i mierzenie oporu prądu wtryskiwacza oraz przewodów łączących te podzespoły. Nie da to niestety idealnego wyniku, ale zasygnalizuje usterkę, co da podstawy do podjęcia działania. Najdokładniejszy wynik da przyłożenie omomierza bezpośrednio do wtryskiwacza (nawet wymontowanego).
Przy interpretacji wyniku warto brać pod uwagę, że:
- im wyższy poziom rezystancji, tym mniejszy jest przepływ prądu, co sygnalizuje opór w obwodzie,
- im niższa miara rezystancji, tym ilość przepływającego prądu jest większa, co będzie świadczyło o zwarciu w obwodzie elektrycznym wtryskiwacza.

Jak sprawdzić wtryskiwacze benzyny?
Najprostszą odpowiedzią na to, jak sprawdzić wtryskiwacze benzyny jest to by oddać je fachowcom, którzy specjalizują się w diagnostyce wtryskiwaczy benzyny.
Warto jednak wiedzieć, że taki lejący wtryskiwacz benzyny objawy ma widoczne gołym okiem i w przypadku wątpliwości związanych z działaniem wtryskiwaczy, wystarczy zajrzeć pod maskę auta, by stwierdzić, że dany wtryskiwacz jest nieszczelny. Ubrudzone lepkim osadem wtryski i ich okolica, są niepodważalnym sygnałem mówiącym o usterce. W takich okolicznościach warto wszystkie wtryskiwacze poddać czyszczeniu i szczegółowemu testowi przeprowadzonemu przez profesjonalistów.
Podobnie będzie w przypadku stwierdzenia lub tylko podejrzewania usterki związanej z cewką wtryskiwacza. Taki test wykaże ewentualne nieprawidłowości w tym zakresie.

Komentarze