Klekotanie silnika benzynowego
Gdy w silniku benzynowym da się słyszeć charakterystyczne klekotanie, może to oznaczać, że mamy do czynienia z awarią wtryskiwaczy benzyny. Metaliczne stuki w silniku na biegu jałowym lub przy dodawaniu gazu są jedną z typowych oznak problemów z zasilaniem spowodowanych zabrudzonymi wtryskami. Oprócz tego, do częstych objawów uszkodzonych wtryskiwaczy benzyny należą trudności z odpalaniem, zwiększone dymienie z rury wydechowej przy wyższych obciążeniach, nierównomierna praca silnika na niskich obrotach czy też wyraźny spadek osiągów. Ten typ usterki zazwyczaj wynika z osadzania się na zanieczyszczeń na częściach wtrysków oraz w układzie dolotowym.
Warto również mieć na uwadze, że stuki w silniku benzynowym na wolnych obrotach mogą mieć także inne przyczyny. Zużyte panewki lub sworznie tłokowe to przykładowe usterki, które mogą skutkować głuchym stukaniem na zimnym silniku. Stąd też aby mieć pewność, że wtryskiwacze benzynowe rzeczywiście uległy uszkodzeniu i odpowiadają za różnego rodzaju problemy z silnikiem, konieczne jest przeprowadzenie rzetelnej diagnostyki wtryskiwaczy. Jak więc wygląda taki proces?
Jak wygląda diagnostyka wtryskiwaczy benzynowych?
Po trafieniu do serwisu wtryskiwacze benzynowe przechodzą szereg testów sprawdzających ich wszystkie parametry. Są to między innymi rezystancja cewki, szczelność, kształt rozpylania i atomizacji, dawkowanie dynamiczne, wydajność statyczna czy też czas otwarcia wtrysku. Wykorzystuje się w tym celu specjalistyczne maszyny testowe, które gwarantują szybkie i dokładne wyniki, bez możliwości błędu ze strony człowieka. Po ustaleniu ogólnego stanu technicznego wtryskiwaczy benzynowych, jak i stopnia ich uszkodzenia można przejść do naprawy, jaką jest regeneracja wtrysków. Obejmuje ona kilkuetapowe czyszczenie wtrysków benzyny z zastosowaniem detergentów chemicznych oraz ultradźwięków, co skutecznie usuwa główną przyczynę problemu, jaką są zanieczyszczenia.
Komentarze