Specjalistyczna pracownia wtryskiwaczy benzynowych

Jakie zespoły i części można wyróżnić w układach wielopunktowych?

Oceń: / Aktualna ocena: 5.00

Jeśli poszukujesz odpowiedzi na to, jakie zespoły i części można wyróżnić w układach wielopunktowych, spieszymy z odpowiedzią, że podstawowymi zespołami, które można wyodrębnić w układach tego typu, jest:
- zespół zasilania paliwem,
- zespół, którego zadaniem jest dostarczanie powietrza,
- zespół sterujący.
W kontekście układów wielopunktowych pierwszy z wymienionych zespołów składa się ze: zbiornika paliwa, przewodów paliwowych, elektrycznej pompy paliwa, filtra paliwa, magistrali paliwowej, regulatora ciśnienia paliwa.
Zespół doprowadzania powietrza składa się z: filtra powietrza, przepływomierza, przepustnicy, układu dodatkowego powietrza. Może być uzupełniony o układ doładowania oraz układ recyrkulacji spalin.
Podstawowym elementem zespołu sterującego jest kalkulator wtrysku, znany przede wszystkim jako centralna jednostka sterująca, która odbiera i przetwarza sygnały z czujników.
Taki wielopunktowy wtrysk paliwa, jego zasada działania polega na dostarczaniu paliwa do przewodu dolotowego. W tej konstrukcji wtrysku każdy cylinder ma dedykowany wtryskiwacz. Jednak jako grupa, wtryskiwacze tego typu mogą działać jednocześnie, parami lub sekwencyjnie, a sterowane są elektronicznie.
Podczas gdy wtrysk jednopunktowy, także elektroniczny jest realizowany za pomocą jednego wtryskiwacza, który dozuje benzynę do kolektora dolotowego przed przepustnicą, skąd przedostaje się ona do wszystkich cylindrów.

 

Wtryskiwacze do benzyny
Jakie zespoły i części można wyróżnić w układach wielopunktowych?

 


Jakie czujniki wykorzystuje się w układzie Bosch KE-Jetronic?

Odpowiedzią na pytanie, jakie czujniki wykorzystuje się w układzie Bosch KE-Jetronic, jest: sonda lambda, czujnik obrotów silnika, czujnik położenia przepustnicy - TPS, czujnik położenia i ruchu tarczy spiętrzającej przepływomierza, czujnik temperatury płynu chłodzącego silnik.
Należy pamiętać, że mechaniczno-elektroniczny układ Bosch KE-Jetronic stosowany do połowy lat 90. XX w. jest rozwinięciem mechanicznego układu K-Jetronic opracowanego przez markę Bosch na początku lat siedemdziesiątych XX w.

 

Współczesne wtryskiwacze benzyny jako ilustracja dla niestosowanych już układów KE-Jetronic
Jakie czujniki wykorzystuje się w układzie Bosch KE-Jetronic?

Komentarze

Autor: Natalia Data: 21 listopada 2023

Fajne

Autor: Marek Data: 13 sierpnia 2021

Przydatny cykl artykułów o benzynowych układach wtryskowych. Pozdrawiam

Autor: Marek Data: 13 sierpnia 2021

Przydatny cykl artykułów o benzynowych układach wtryskowych. Pozdrawiam

Dodaj komentarz

Loader
Wystąpił błąd.

Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO

Wyszukaj w serwisie:

Zadzwoń i sprawdź +48 724 804 404
Call icon

Zadzwoń do nas

+48 724 804 404
lub

Zostaw nam swój numer

Loader
Wpisz poprawny numer
Wyrażam zgodę na wykorzystanie moich danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności w celach niezbędnych do przeprowadzenia kontaktu i realizacji wybranej usługi. Wysyłając formularz kontaktowy Klient wyraża wolę kontaktu firmy z jego osobą. Niezbędne do tego dane są wykorzystywane jednorazowo, nie są przechowywane, udostępniane, przetwarzane ani odsprzedawane jakimkolwiek podmiotom. Do momentu kontaktu administratorem danych pozostaje BSDP.