Aktualności

Jakie zespoły i części można wyróżnić w układach wielopunktowych?

23 lutego 2021
Udostępnij wpis

Jeśli poszukujesz odpowiedzi na to, jakie zespoły i części można wyróżnić w układach wielopunktowych, spieszymy z odpowiedzią, że podstawowymi zespołami, które można wyodrębnić w układach tego typu, jest:
- zespół zasilania paliwem,
- zespół, którego zadaniem jest dostarczanie powietrza,
- zespół sterujący.
W kontekście układów wielopunktowych pierwszy z wymienionych zespołów składa się ze: zbiornika paliwa, przewodów paliwowych, elektrycznej pompy paliwa, filtra paliwa, magistrali paliwowej, regulatora ciśnienia paliwa.
Zespół doprowadzania powietrza składa się z: filtra powietrza, przepływomierza, przepustnicy, układu dodatkowego powietrza. Może być uzupełniony o układ doładowania oraz układ recyrkulacji spalin.
Podstawowym elementem zespołu sterującego jest kalkulator wtrysku, znany przede wszystkim jako centralna jednostka sterująca, która odbiera i przetwarza sygnały z czujników.
Taki wielopunktowy wtrysk paliwa, jego zasada działania polega na dostarczaniu paliwa do przewodu dolotowego. W tej konstrukcji wtrysku każdy cylinder ma dedykowany wtryskiwacz. Jednak jako grupa, wtryskiwacze tego typu mogą działać jednocześnie, parami lub sekwencyjnie, a sterowane są elektronicznie.
Podczas gdy wtrysk jednopunktowy, także elektroniczny jest realizowany za pomocą jednego wtryskiwacza, który dozuje benzynę do kolektora dolotowego przed przepustnicą, skąd przedostaje się ona do wszystkich cylindrów.

Wtryskiwacze do benzyny
Jakie zespoły i części można wyróżnić w układach wielopunktowych?


Jakie czujniki wykorzystuje się w układzie Bosch KE-Jetronic?

Odpowiedzią na pytanie, jakie czujniki wykorzystuje się w układzie Bosch KE-Jetronic, jest: sonda lambda, czujnik obrotów silnika, czujnik położenia przepustnicy - TPS, czujnik położenia i ruchu tarczy spiętrzającej przepływomierza, czujnik temperatury płynu chłodzącego silnik.
Należy pamiętać, że mechaniczno-elektroniczny układ Bosch KE-Jetronic stosowany do połowy lat 90. XX w. jest rozwinięciem mechanicznego układu K-Jetronic opracowanego przez markę Bosch na początku lat siedemdziesiątych XX w.

Współczesne wtryskiwacze benzyny jako ilustracja dla niestosowanych już układów KE-Jetronic
Jakie czujniki wykorzystuje się w układzie Bosch KE-Jetronic?
Oceń wpis Aktualna ocena:  5

Komentarze

Natalia
2 lata temu
Fajne
Marek
4 lata temu
Przydatny cykl artykułów o benzynowych układach wtryskowych. Pozdrawiam
Marek
4 lata temu
Przydatny cykl artykułów o benzynowych układach wtryskowych. Pozdrawiam

Dodaj komentarz

Wpisz nazwę użytkownika
Wpisz treść wiadomości
Ta witryna jest zabezpieczona przez reCAPTCHA Google. Prywatność Warunki

Dowiedz się więcej

O wtryskiwaczach benzynowych i ich naprawie

Czy samochód benzynowy ma wtryskiwacze? – Ile ich jest?
17 marca 2025

Czy samochód benzynowy ma wtryskiwacze? – Ile ich jest? "

Tak, samochody benzynowe mają wtryskiwacze.

Czytaj więcej
Czy wtryskiwacze w silniku benzynowym wymagają czyszczenia?
13 marca 2025

Czy wtryskiwacze w silniku benzynowym wymagają czyszczenia?"

Tak, wtryskiwacze w silniku benzynowym wymagają czyszczenia, jeśli są zabrudzone.

Czytaj więcej
Co wpływa na żywotność wtryskiwaczy w silniku benzynowym? – Ile wytrzymują?
12 marca 2025

Co wpływa na żywotność wtryskiwaczy w silniku benzynowym? – Ile wytrzymują? "

Żywotność wtryskiwaczy w silnikach benzynowych zależy od kilku czynników, a jednym z głównych jest jakość paliwa.

Czytaj więcej