Jakie są objawy awarii wtryskiwaczy w silniku benzynowym? Będziesz w szoku!

Najczęstszymi objawami awarii wtryskiwaczy w przypadku silników benzynowych są:
- dym wydobywający się z rury wydechowej o zabarwieniu czarnym lub białym;
- nierówna praca na niskich obrotach silnika, czyli brak zapłonu na cylindrze lub kilku z nich. W towarzystwie idą świecące się kontrolki deski rozdzielczej „check engine”, natomiast nie zawsze pojazd zasygnalizuje nam awarię;
- spadek mocy silnika, w szczególności przy przyspieszaniu. Przy awarii wtryskiwacza pojazd może stracić swoją wydajność (większe zużycie paliwa);
- trudności w odpaleniu jednostki napędowej, ponieważ uszkodzony wtrysk nieodpowiednio dawkuje paliwo, które jest niezbędnym elementem zapłonu.
Czy można wymienić jeden wtryskiwacz w benzynie?
Tak, jak najbardziej! Nie ma potrzeby generowania niepotrzebnych i dodatkowych kosztów. Gdy wtryskiwacz jest elektryczny, komputer jest w stanie zlokalizować, który wtrysk spowodował awarię. Kiedy natomiast wtryskiwacz nie jest elektryczny, możemy podłączyć go do testera diagnostycznego i za jego pomocą wymienić nieodpowiednio działający podzespół.
Natomiast czy na pewno będzie on potrzebował wymiany? Warto zaczerpnąć wiedzy eksperta w tej dziedzinie, być może nasz wtrysk wymaga regeneracji. Jest to zdecydowanie przyjemniejsze rozwiązanie dla portfela, a wtryskiwacz po profesjonalnym czyszczeniu zdobędzie drugie życie.
Pamiętajmy o tym, że zarówno wymiana wtrysku, jak i jego regeneracja powinna być wykonywana przez osoby wyspecjalizowane w tej dziedzinie. Nie posiadając wiedzy czy odpowiednich narzędzi możemy uzyskać odwrotny efekt od założonego.
Czy opłaca się regenerować wtryski?

Oczywiście! Gdyż zakup nowych wtryskiwaczy jest dość sporym wydatkiem w porównaniu do regeneracji. Kiedy jest on zalecany? Wtedy, gdy wtryskiwacze nie są trwale uszkodzone pod względem mechanicznym (ponieważ wtedy wymagają one wymiany na nowe podzespoły). Regeneracja to nic innego jak: diagnostyka, dokładne czyszczenie i wymiana innych uszkodzonych elementów wtrysku na rekomendowane części.
Dużą opłacalność regeneracji można rozpatrywać pod kątem tego, co zyska nasz samochód – bezpieczną jazdę, zadowolonego kierowcę, przywrócone fabryczne parametry i dłuższe życie. Jeśli jesteś posiadaczem samochodu z silnikiem benzynowym i zastanawiasz się, czy warto, my podpowiadamy – iż zdecydowanie.
Pamiętaj, że nieprawidłowe czyszczenie wtryskiwaczy może wpłynąć negatywnie na trwałość pracy silnika, więc gdy już zdecydujesz się regenerować swoje wtryski – wybierz doświadczonych serwisantów, którzy posiadają dużą wiedzę i bogate doświadczenie na ten temat. Jeżeli zastanawiasz się nad tym, czy można samemu wykonać proces regeneracji – podkreślamy, że nie. Bez odpowiedniej wiedzy i narzędzi możemy tylko pogorszyć stan techniczny wtrysków.
Co niszczy wtryski?
Wtryskiwacze benzynowe niszczone są przez zanieczyszczenia, które znajdują się w gorszej jakości benzynie. Kluczowym w poprawnym funkcjonowaniu wtryskiwaczy, jak i całego układu paliwowego jest paliwo dobrej jakości, które w swoim składzie posiada odpowiednie wartości ochronne.
Należy przypomnieć, że wtryskiwacze są częściami wymiennymi, tak jak i ich elementy, dlatego warto sprawdzić, czy usterka na pewno leży po stronie wtrysku. Do tych elementów należą uszczelki, które przecierają i wycierają się, co jest naturalnym procesem, natomiast doprowadzają one do braku szczelności układu paliwowego.
Faktem jest, że wtryski benzynowe są uważane za trwałe podzespoły, dlatego warto upewnić się, czy wina leży po ich stronie. Do tego z pewnością przyda się nam diagnostyka i konsultacja z mechanikiem samochodowym. Podsumowując, złej jakości paliwo znacznie wpływa na stan techniczny podzespołu i jest typową przyczyną pojawienia się awarii wtrysków.
Komentarze