Udostępnij wpis
Wybierz województwo
Chcąc wyjąć wtryskiwacz benzynowy, najpierw należy odkręcić elementy mocujące szynę, gdyż to właśnie na szynie umocowane są wszystkie wtryski. Następnie wykręcamy wtrysk lub odpinamy klips, który utrzymuje go w szynie. Sposób wyciągania wtrysków może być różny ze względu na markę, model pojazdu, jak i producenta części.
Wtryskiwacze są z jednej strony umiejscowione w kanale dolotowym (w przypadku wtrysku pośredniego) albo bezpośrednio w cylindrze (w przypadku wtrysku bezpośredniego). Z drugiej strony funkcję jarzma pełni właśnie szyna, która niejako domyka wtryski, zapewniając przy tym dopływ paliwa.
Czy można samemu wymienić wtryskiwacz?
Dostęp wtryskiwaczy często jest utrudniony, jednak osoba, która zna podstawy mechaniki samochodowej, powinna poradzić sobie z samodzielną wymianą wtrysków benzynowych. Chcąc wymienić wtryski bezpośrednie benzyny, należy najpierw poczekać, aż silnik ostygnie, a ciśnienie w układzie spadnie. Następnie trzeba zebrać wyciekające paliwo, aby nie lało się po silniku. W kolejnym kroku, w zależności od konstrukcji silnika, wyciągamy wtryski (najczęściej są wmontowane bezpośrednio w głowice przy zaworach).
Jak wyczyścić wtryski w silniku benzynowym?
Mocno zabrudzone wtryski, które są eksploatowane przez długi czas, warto wyczyścić w serwisie samochodowym. Profesjonalne czyszczenie np. ultradźwiękami pozwoli przywrócić części do odpowiedniego stanu. Tą metodą myjemy całe korpusy, gdyż podzespoły te są nierozbieralne, więc demontaż wtryskiwaczy benzynowych na części pierwsze odpada. Jeśli jednak chcemy zapobiec awariom związanym z zabrudzonymi wtryskami, należy regularnie stosować dodatki do paliwa, które eliminują osady z układu paliwowego.
Czy po wymianie wtryskiwacza trzeba kodować?
Wtryskiwaczy benzynowych się nie koduje, gdyż ich konstrukcja tego nie umożliwia. Kierowcy samochodów z silnikiem benzynowym często pytają, czy po regeneracji wtryskiwacze trzeba kodować. Warto więc wiedzieć, że parametrów dawki paliwa we wtryskach benzynowych nie precyzujemy za pomocą wprowadzania specjalnych kodów do sterownika silnika. Odwrotnie jest w przypadku wymiany wtryskiwaczy w Dieslu, gdzie każda naprawa wiąże się z koniecznością wprowadzenia nowych kodów, które z ogromną dokładnością regulują np. czas i długość wtrysku.
Komentarze