Jak sprawdzić który wtrysk jest uszkodzony?
Istnieje wiele sposobów na to, jak sprawdzić który wtrysk jest uszkodzony.
W kolejności od najmniej do dających najbardziej szczegółowe wyniki takimi metodami są:
• naoczne sprawdzenie wyglądu świec żarowych,
• podpięcie samochodu do komputera diagnostycznego w serwisie,
• test w specjalistycznej pracowni.
Pierwszy z nich pomoże potwierdzić, że wtrysk jest nieszczelny. Jeśli zauważysz, że konkretna świeca jest zabrudzona ciemnobrązowym, lepkim osadem będzie to znaczyło, że dany wtryskiwacz nie pracuje prawidłowo. W takiej sytuacji będzie potrzebny sposób na lejące wtryski, a takim może być czyszczenie wtrysku w myjce ultradźwiękowej.
By można było wykorzystać drugi sposób, potrzebna będzie wizyta u mechanika, który wie jak sprawdzić wtryski komputerem i potrafi prawidłowo zinterpretować wyświetlone błędy i znaleźć rozwiązanie problemu. Takie sprawdzenie wtryskiwaczy na komputerze daje ogląd na stan całego auta i pozwala zniwelować inne usterki.
Trzecim i najdokładniejszym sposobem, jest sprawdzenie wtryskiwaczy na testerze diagnostycznym. Takie badanie pozwoli szczegółowo sprawdzić poszczególne parametry kluczowe dla prawidłowego funkcjonowania wtryskiwacza. Najlepiej na testowanie przekazać wszystkie wtryskiwacze, które pracują w samochodzie, nie tylko ten podejrzany o usterkę.

Klekotanie wtryskiwaczy
Ze względu na to, ze w przypadku silników wysokoprężnych klekotanie wtryskiwaczy natychmiast kojarzy się z nadchodzącymi kosztami naprawy, w przypadku benzynowych nie ma czego się bać.
Szczególnie w przypadku starszych jednostek, mówi się o tym, że dźwięk pracujących wtrysków jest wręcz dobrym objawem, który nie powinien martwić. Jednak jeśli odgłos ich funkcjonowania przybiera na sile czy też staje się nieznośny, warto skonsultować się z mechanikiem, by wszelkie wątpliwości związane z tym, jak działa samochód, zostały rozwiane.

Komentarze