Czy można jeździć bez jednego wtrysku benzyny?

Jazda bez jednego wtrysku benzyny w pojeździe jest niemożliwa. Konsekwencje mogą być druzgocące, zarówno dla auta, jak i dla kierowcy. Jazda bez wtrysku prowadzi do poważnych uszkodzeń silnika oraz innych podzespołów, a właściciel samochodu musi liczyć się z gigantycznymi kosztami, jakie są skutkiem takiej jazdy. Już cena pojedynczego wtrysku może okazać się dla kierowcy dużym wydatkiem, dlatego nie warto ryzykować również uszkodzenia innych podzespołów auta. Istnieje również szansa, że wtrysk można jeszcze poddać regeneracji, która jest znacznie tańsza, a sprawi, że auto znowu będzie mogło bezproblemowo jeździć.
Czy można jeździć ze zużytym wtryskiwaczem? - Jak długo można jeździć z uszkodzonym wtryskiem?
Jazda ze zużytym wtryskiwaczem jest możliwa. Jest to mniejsze zagrożenie dla auta niż jazda bez tego podzespołu. Znacząco jednak spadnie komfort jazdy, pojawią się takie niedogodności jak problemy z rozruchem, zauważalne dymienie na biało lub czarno. Systematyczna jazda z niesprawnym wtryskiem sprawi, że powoli zaczną cierpieć również inne elementy samochodu. W najgorszym wypadku doprowadzimy do sytuacji jak przy próbie jazdy bez wtryskiwacza. Zamiast wyniszczać swoje auto od wewnątrz, lepiej będzie udać się do specjalizującego się w regeneracji wtrysków benzynowych serwisu, gdzie za niewielką cenę pozbędziemy się wszelkich problemów w aucie. Dbanie o dobrą kondycję wtrysków benzynowych pozwoli nam zaoszczędzić na niepotrzebnych naprawach, a dodatkowo zmniejszy spalanie.
1. Awarie wtryskiwaczy benzynowych - Jazda z nieszczelnym wtryskiem
Do najczęstszych awarii możemy zaliczyć zabrudzenie lub skorodowanie końcówki, nieodpowiednie dawkowanie paliwa, nieprawidłowy przebieg atomizacji benzyny – paliwo nie jest wystarczająco rozdrabniane, czego konsekwencją jest nieutworzenie się mieszanki, która mogłaby się spalić. Lejące wtryskiwacze benzyny to problem, który należy jak najszybciej rozwiązać w serwisie, gdzie za pomocą odpowiednich maszyn wtryski zostaną poddane regeneracji oraz testom. Proces regeneracji wtrysków benzynowych to koszt kilkuset złotych, ale to i tak bardziej opłacalna inwestycja, niż zakup nowych podzespołów, za które przyszłoby nam zapłacić nawet kilka tysięcy złotych. Awarie wtryskiwaczy benzynowych nie występują tak często, jak w przypadku ich odpowiedników w silnikach diesla. Ich trwałość w dużej mierze pozwala im funkcjonować przez cały przebieg samochodu. Nie zmienia to jednak faktu, że należy szybko reagować na pojawiające się problemy, aby uniknąć poważniejszych kosztów.

2. Jak rozpoznać awarię wtryskiwacza benzynowego? - Leją wtryski objawy benzyna
Najczęściej awarię wtryskiwacza benzynowego rozpoznamy po charakterystycznych „strzałach” z dolotu lub wylotu czy problemach z rozruchem. Również na biegu jałowym mogą pojawić się problemy – silnik będzie pracował nierówno, obroty zaczną „falować”. W trakcie jazdy z wydechu zacznie ulatniać się biały lub czarny dym w większych ilościach. W aucie i wokół niego wyczuwalny może być także zapach benzyny. Rozmaitość objawów powoduje, że w trakcie diagnozowania często stawiane są mylne diagnozy związane z nieprawidłową pracą silnika. Często kończy się to niepotrzebną wymianą wtryskiwaczy. Dlatego warto zaufać wyspecjalizowanemu serwisowi, który dzięki nowoczesnym urządzeniom precyzyjnie określi źródło problemów w aucie i zaoferuje najlepsze rozwiązanie. Jeżeli to faktycznie wina wtrysków, serwis szybko i skutecznie przywróci wtryski im właściwe parametry.
Komentarze