Obecnie coraz częściej spotykanym typem zasilania w silnikach benzynowych jest bezpośredni wtrysk benzyny, którego zasada działania polega na wytwarzaniu mieszanki paliwowo-powietrznej bezpośrednio w komorze spalania. Paliwo trafia do komory poprzez końcówkę wtryskiwacza benzyny, powietrze zaś jest tam dostarczane przez zawór dolotowy. Całość procesu przebiega pod dość wysokim ciśnieniem wytwarzanym przez specjalistyczną pompę wysokociśnieniową.
Do najważniejszych zalet bezpośredniego wtrysku benzyny należy to, że rozwiązanie to umożliwia obniżenie poziomu zużycia paliwa, a także podwyższenie momentu obrotowego. Taki silnik jest więc zdecydowanie bardziej wydajny. Z drugiej jednak strony, jedną z wad bezpośredniego wtrysku benzyny jest osadzanie się nagaru i innego rodzaju zanieczyszczeń w układzie dolotowym. Ten problem jest szczególnie dokuczliwy w silnikach benzynowych, gdzie nagar gromadzi się na zaworach i gniazdach zaworowych. Utrudnia to właściwe spalanie, a z czasem prowadzi także do blokowania się zaworów dolotowych, które nie mogą się zamykać w pełni. Zdecydowanie nie powinno się tego ignorować – co więc można z tym zrobić?
Jak usunąć nagar w silniku benzynowym?
Jednym z popularnych sposobów na pozbycie się nagaru na wtryskiwaczach benzynowych jest stosowanie różnego rodzaju dodatków do benzyny bezpośredniego wtrysku. Te środki czyszczące mają za zadanie usunąć zanieczyszczenia z układu i przywrócić pełną sprawność podzespołów. Jest to najtańsze rozwiązanie z możliwych, jednak nie gwarantuje ono wysokiej skuteczności.
Dlatego też najlepszą opcją pozbycia się tego problemu jest poddanie wtrysków benzyny gruntownemu czyszczeniu chemicznemu z zastosowaniem odpowiednich maszyn. Dzięki temu wtryskiwacze w krótkim czasie odzyskują swoje fabryczne parametry, a także dawną wytrzymałość. Tak więc w przypadku zabrudzonych i uszkodzonych wtryskiwaczy benzyny warto postawić na sprawdzony serwis.
Dodaj komentarz